17 lutego 2017

SÓL BOCHEŃSKA NA BAZIE SOLANEK

Witam

Wracając po ciężkim i niekończącym się czasami dniu nieraz jestem totalnie padnięta. Po zrobieniu obiadu i zjedzeniu go wspólnie z mężem wieczorem daję ciału odpocząć poprzez wylegiwanie się w wannie. Obowiązkowym dodatkiem do kąpieli jest sól, która potrafi zregenerować, odżywić skórę, a przygotowany lub gotowy peeling solny usuwa nagromadzony naskórek.

Stosowanie soli do kąpieli to także idealna metoda leczenia podrażnień skóry, a także chorób takich jak wyprysk i wysypki. Warto również wiedzieć, że substancje zawarte w solach (minerały) do kąpieli poprawiają słabe krążenie, niwelują sztywność mięśni i objawy zapalenia stawów.

Internet jest zasypany wiadomościami o rodzajach soli, właściwościach i przeznaczeniach. Nie chcę Was tymi informacjami zarzucać, możecie dobrowolnie o nich 
poczytać.

Ulubionej soli do kąpieli nie mam, ale sentymentem darzę sól z dyskontu - Biedronka.

Od kilku tygodni kąpiele 'doprawiam' kosmetykami firmy „BOCHNERIS” Sp. z o.o. powstałej w 2004 roku. Producent być może mało znany, dlatego mam nadzieję, że dzięki mojej opinii kosmetyki zaskarbią sobie Waszą ciekawością i postanowicie je bliżej poznać. Bochneris to producent Nasz - polski, dlatego warto go wspierać. Więcej możecie poczytać <TUTAJ>

„Piękno prosto z wnętrza ziemi” to produkty, które gwarantują Klientom najwyższą jakość. Łączą w sobie estetykę opakowania z prostotą, elegancją, luksusem oraz odrobiną magii zamkniętą w unikalnej linii oferowanych kosmetyków.


W asortymencie znajdują się kosmetyki na bazie solanek z okolic Bochni są to między innymi: Sole regeneracyjne do dłoni oraz stóp SPA SALT, Sole Floris, Sole Bochneris, Sole regeneracyjne dla sportowców „Bochneris Sport”, Sole Gazaris, Żele do mycia, Satusan: sole musujące,

Ciekawostka:

Płyty solne na grillaMasywne płyty ciosane z jednej bryły soli. Dzięki właściwościom akumulacji ciepła doskonale sprawdzają się do grilowania owoców morza oraz ryb. Dzięki naturalnemu składowi płyty potrawy nabierają wyraźniejszego smaku bez potrzeby dosalania dzięki naturalnemu procesowi dyfuzji.





Żel cytrusowy
Cena - około 10 zł
Pojemność - 300 ml
Inne zapachy - lawenda, zielona herbata

Bazą żelu jest sól bocheńska. To jej składniki mineralne odpowiadają za regenerację, wygładzenie i zmiękczenie skóry podczas mycia. Zawarty ekstrakt z limy oczyszcza i tonizuje skórę, przywracając jej odpowiednie pH. Cytrusowy zapach nie jest całkiem naturalny, przypomina mi zapach płynu do kąpieli jaki czasami kupuję latem w drogerii. 

Rzadko nakładam żel prosto na skórę, lubię to robić na zmoczoną myjkę, wtedy zawsze wytwarza się więcej piany jak tutaj. Skóra po umyciu pachnie cytrusami, jest dobrze umyta, nie ściągnięta. Przy mojej z reguły suchej muszę po umyciu się tym żelem nabalsamować bo czuję niedosyt. Nie jest to dla mnie problem, ponieważ prawie za każdym razem nakładam w miejscach newralgicznych mazidełko, obecnie olej. 
Żel to wąska plastikowa buteleczka z wygodnym dozownikiem. Żółta barwa przyjemnie eksponuje się przez krystaliczne ścianki. Z etykiety dowiemy się o produkcie istotnych informacji.



Satusan, musująca sól do kąpieli
Cena - około 12 zł
Pojemność - 200 g
Inne zapachy - cytrus, lawenda, melisa, pomarańcza, sosna

Znam kule musujące do kąpieli. Ta sól ma podobne zachowanie w kontakcie z wodą - musuje, fajerwerków nie robi, ale coś tego typu. Sprytna miarka na krawędzi etykiety wskazuje porcje, jakie należy wsypać do wody. Sól jest biała, drobna. Większe ziarna są zielone. Sól powstała przy użyciu naturalnych olejków eterycznych i bocheńską sól jodowo-bromową. 

Sposób użycia: Pod strumień bieżącej wody wsypać jedną porcję, tj. 50 g soli. Całość energicznie zamieszać. Zalecany czas kąpieli 15-20 minut, w temperaturze 36-38°C.
Po rozpuszczeniu soli, reakcja jest chwilowa, woda zabarwia się na seledynowy odcień, a z nią pojawia się lekka pianka. Soli warto użyć latem, mięta przyjemnie chłodzi ciało. Miętowy aromat utrzymuje się do końca kąpieli, a nawet dłużej. W składzie występują łagodne środki myjące. Po kąpieli skóra jest czysta. W małym stopniu nawilżona. Zaletą kosmetyku jest to, że może być stosowana przy każdym typie skóry.




Floris, sól bocheńska, Stracciatella
Cena - 6,90 zł
Pojemność - 600 g
Inne zapachy - Kokos, Straciatella, Malina, Konwalia, Grapefruit, Morski, Lawenda, Róża, Wiśnia, Jabłko, Sosna, Cytryna, Aloes z pomelo, Pomarańcza

Sól jodowo bromowa to baza tego produktu. Pojemność starcza raptem na dwa użycia.

Sposób użycia: Zawartość 1/2 opakowania wsypać pod strumień bieżącej wody (ok 100 l), zamieszać do całkowitego rozpuszczenia. W zależności od indywidualnych upodobań dawkowanie na proporcjonalnie zmieniać. Zalecany czas kąpieli 15-20 minut w temperaturze 36-38 stopni Celsjusza.

Sól jest drobna, rozpuszcza się szybko. Zapachem może się pochwalić, na myśl przychodzą mi lody stracciatella. Pomimo, że kąpiel nie trwa długo bo raptem max. 20 minut skóra odradza się na nowo. Rozumiem teraz dlaczego polecana jest taka ilość soli na jedną kąpiel, nie ma co dawkować mniejszych porcji. Skóra wyczuwalnie jest zmiękczona, może nie we wszystkich miejscach jest gładka, ale na sporej części ciała, tak. Sól zapewnia podczas kąpieli oddychanie morskim jodowym powietrzem dzięki składnikom mineralnym. To one sprawiają, że wypoczywamy i relaksujemy ciało oraz umysł.

Produkt przebadany dermatologicznie. Nie zawiera sztucznych konserwantów. Bardzo dobrze tolerowany przez każdy rodzaj skóry.



Bochneris, sól bocheńska 
Cena - 7,00 zł
Pojemność - 600 g


Jest to sól jodowo bromowa. Mioceńskie złoża solankowe z okolic Bochni pomogły stworzyć ten preparat kosmetyczny. Udział tej soli w kąpieli to sama zdrowotna dla skóry rozkosz. Zawiera jony wapnia, magnezu, potasu, bromu i jodu. 
Sposób użycia:zawartość opakowania wsypać pod strumień bieżącej wody (ok 60 l), zamieszać aż do całkowitego rozpuszczenia. W zależności od indywidualnych upodobań dawkowanie można proporcjonalnie zmieniać. Zalecany czas kąpieli 15-20 minut w temperaturze 36-38 stopni.
Pojemność soli jest jednorazowa. Producent zaleca wsypać cały jej woreczek do kąpieli. Spośród kilku kąpieli w jakich uczestniczyły sole tej marki przy tej najmniej odczułam działanie na skórę. Wychodząc z wody ciało było odświeżone, ale o innych zaletach nie mogę napisać bo były niezauważalne. Prawdę mówiąc by naprawdę poczuć istotne zmiany jak np: ujędrnienie należy przez pewien okres czasowy regularnie uczestniczyć w takich kąpielach. Plusik daję jej za to, że podobnie jak w soli poprzedniej, uwalniają się z niej składniki mineralne z jodem zdrowe dla układu oddechowego.


Spa Salt Lawenda, do stóp
Cena - 8,90 zł
Pojemność - 500 g
Inne zapachy: Mięta, Melisa, Jaśmin

Sól przeznaczona jest do kąpieli stóp. Sądzę, że wsypana do kąpieli nie zaszkodzi. Sól pochodzi z okolic Bochni z naturalnych solanek. Tak jak poprzednie jest solą jodowo-bromową. Spośród kilku wariantów zapachowych lawendowa musiała być przeze mnie poznana. 
Sposób użycia: 1/5 opakowania wsypać do naczynia i dolać 5 l wody. Zalecany czas moczenia stóp to 15 minut.
W trakcie kąpieli stóp woda zabarwia się na lekko fioletowy odcień, a suszona lawenda zdobi wodę. Sól bardzo szybko się rozpuszcza w trakcie kąpieli uwalniane są mineralne składnik. Stopy po wskazanym czasie są zdezynfekowane, warto taką kąpiel przygotowywać sobie na wieczór. Moczenie w soli stóp zalecane jest podczas opuchlizn, kiedy borykamy się ze złym krążeniem krwi. Sól pomocna jest przed zrobieniem pedicure. Sól nie posiada w składzie sztucznych konserwantów. 


Stosujecie na co dzień sole w pielęgnacji skóry ciała? 
pozdrawiam - Magda

25 komentarzy:

  1. Ze względu na brak wanny soli raczej nie używam ale przyznam że te produkty mnie zainteresowały :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja raczej rzadko decyduję się na sole do kąpieli

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy jeszcze nie słyszałam o kosmetykach tej firmy ;)
    Pozdrawiam, Miśka

    http://miskagrabowska.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Dość rzadko sięgam po sól, ale od czasu mi się zdarza.
    Choć tych jeszcze nie miałam;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cóż mi z tych przyjemności jak ja wanny nie mam ;( zawsze przy takich wpisach smutno mi się robi ;D hehe Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie sole, chętnie bym spróbowała.

    OdpowiedzUsuń
  7. to dla mnie zupełna nowość:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Interesujące produkty :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam tej firmy ale wyglądają bardzo fajnie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię sol boheńską :) Fajnie że można kupić kosmetyki z jej udziałem

    OdpowiedzUsuń
  11. Super szeroki wybór. Najchętniej poznałabym ta musującą sól.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja uwielbiam używać soli :) szczególnie do kąpieli i w peelingach :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Firma mi zupelnie nie znana.

    OdpowiedzUsuń
  14. Firma mi zupelnie nie znana.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam te sole i jestem nimi zachwycona. Na kompie juz czekają zdjęcia do postu bo są naprawdę godne uwagi 😊

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo mnie zaciekawiłaś tymi produktami :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. ile cudowności ;) mój facet byłby zachwycony tymi solami zresztą ja również :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo lubię wszelkiego rodzaju dodatki do kąpieli :D

    OdpowiedzUsuń
  19. /ja nie mogę używać soli do kąpieli ani żadnych solnych peelingów, bo strasznie wysuszają mi skórę.

    OdpowiedzUsuń
  20. Chciałabym sól o zapachu kokosa :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Sole do kąpieli i inne takie dodatki stosuję głównie dla relaksu, nigdy jakoś nie patrzę na ich pro-zdrowotne właściwości;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Zainteresowała mnie ta sól musująca:) Tak to miałam zwykle do kąpieli Floris wiśniową i jabłkową.

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajnie wyglądają te produkty.

    OdpowiedzUsuń